9th International Symposium “Music in Society”, Sarajevo, 23-26 October, 2014. FINAL SCHEDULE AND PROGRAM

 

RASPORED / SCHEDULE

ČETVRTAK / THURSDAY, 23. 10.
Satnica / Timetable Događaj / Event Mjesto / Place
od 16,00 / from 16,00 Registracija / Registration Soba br. 6 / Room nr. 6
18,00 Svečano otvaranje / Opening ceremony Uvodno predavanje/ Inaugural lecture of Prof. dr. Ivan Čavlović Koncert / Concert Koktel / Cocktail Sala Muzičke akademije / Concert hall of the Academy of Music

 

PETAK / FRIDAY, 24. 10.
Satnica / Timetable Soba br. 2 / Room nr. 2 Soba br. 9 / Room nr. 9 Soba br. 10 / Room nr. 10
10,00-11,30 Muzikologija 1. sjednica/ Musicology 1st session Etnomuzikologija 1. sjednica/ Ethnomusicology 1st session Muzička pedagogija 1. sjednica/ Music pedagogy 1st session
12,00-13,30 Muzikologija 2. sjednica/ Musicology 2nd session Etnomuzikologija 2. sjednica/ Ethnomusicology 2nd session
12,00-13,00 Muzička pedagogija 2. sjednica/ Music pedagogy 2st session
15,30-17,00 Muzikologija 3. sjednica/ Musicology 3rd session
15,30-16,30 Muzička pedagogija 3. sjednica/ Music pedagogy 3rd session
16,00-17,30 Etnomuzikologija 3. sjednica/ Ethnomusicology 3rd session
17,30-18,30 Muzikologija 4. sjednica/ Musicology 4th session
17,00-18,15 Teorija muzike 1. sjednica/ Theory of music 1st session
19,30 Koncert / Concert, Sala Muzičke akademije / Concert hall of the  Academy of Music in Sarajevo

 

SUBOTA / SATURDAY, 25. 10.
Satnica/ Timetable Soba br. 10 / Room nr. 10 Soba br. 2 / Room nr. 2
10,00-11,30 Teorija muzike 2. sjednica/ Theory of music 2nd session Prvi panel/ First panel session
12,00-13,30 Muzička pedagogija 4. sjednica/ Music pedagogy 4th session Drugi panel/ Second panel session
14,00 Zajednički ručak učesnika simpozija/ Lunch for symposium participants

 

PROGRAM SIMPOZIJA / PROGRAM OF THE SYMPOSIUM

 

Petak / Friday, 24. 10. 2014.

10-11,30 Muzikologija – prva sjednica / Musicology – first session
Moderatori / Chairs: Fatima Hadžić, Lana Paćuka

Lana Paćuka
“PALE NADE”: FRAGMENTI O MUZIČKOM ŽIVOTU RATNOG SARAJEVA (1914–1918) / ‘FALLEN HOPES’: FRAGMENTS FROM THE MUSICAL LIFE OF WARTIME SARAJEVO (1914-1918)

Lada Duraković
GLAZBA U OSVIT VELIKOG RATA: PULA 1914 / MUSIC AT DAYBREAK OF THE BIG WAR: PULA 1914

Marijana Dujović
DELATNOST ORKESTRA MUZIKA KRALJEVE GARDE TOKOM PRVOG SVETSKOG RATA / ACTIVITIES OF ORCHESTRA ‘MUZIKA KRALJEVE GARDE’ DURING THE FIRST WORLD WAR

Manfred Heidler
„POD DVOGLAVIM ORLOM“ – NACIONALNI IDENTITETI U VOJNOJ MUZICI AUSTRO-UGARSKE / ‘UNDER THE DOUBLE-HEADED EAGLE’ – NATIONAL IDENTITIES IN THE MILITARY MUSIC OF AUSTRO-HUNGARY

10-11,30 Etnomuzikologija – prva sjednica / Ethnomusicology – first session
Moderator / Chair: Timkehet Teffera

Mojca Kovačič
UTJECAJ PRVOG SVJETSKOG RATA NA ZVUČNI PEJZAŽ / IMPACT OF THE FIRST WORLD WAR ON THE SOUNDSCAPE

Jakša Primorac
OSOBITI REPERTOAR JOSIPA ŠIROKOGA IZ 1910-IH / INTRIGUING SONGS OF JOSIP ŠIROKI FROM 1910S

Marko Kölbl
„NE DAJTE ME, MAJKO, NIMCU NITI UGRU“ HRVATSKO NASLIJEĐE U AUSTRO-UGARSKOJ GRANIČNOJ REGIJI / ‘NE DAJTE ME, MAJKO, NIMCU NITI UGRU’ CROATIAN HERITAGE IN THE AUSTRO-HUNGARIAN BORDER REGION

10-11,30 Muzička pedagogija – prva sjednica / Music pedagogy – first session
Moderator / Chair: Nerma Hodžić-Mulabegović

Refik Hodžić
MUZIČKO ŠKOLSTVO U SJEVEROZAPADNOJ BOSNI ZA VRIJEME AUSTRO-UGARSKE UPRAVE / MUSICAL SCHOOL SYSTEM IN NORTHWESTERN BOSNIA DURING THE PERIOD OF AUSTRO-HUNGARIAN RULE

Senad Kazić
UTJECAJ METODIČARA NJEMAČKOG GOVORNOG PODRUČJA POČETKOM 20. STOLJEĆA NA RAZVOJ MUZIČKE TEORIJE I PEDAGOGIJE U BOSNI I HERCEGOVINI (I ŠIRE) / THE INFLUENCE OF METHODISTS OF GERMAN ORIGINS ON THE DEVELOPMENT OF MUSIC THEORY AND PEDAGOGY IN BOSNIA AND HERZEGOVINA (AND WIDER) AT THE BEGINNING OF 20TH CENTURY

Marijo Krnić
PEDAGOŠKE KOMPETENCIJE U VISOKOŠKOLSKIM KURIKULIMA ZA NASTAVNIKE PJEVANJA U KOMPARATIVNOJ PERSPEKTIVI / PEDAGOGICAL COMPETENCES IN HIGHER EDUCATION CURRICULUMS OF VOCAL TEACHERS IN COMPARATIVE PERSPECTIVE

Valida Akšamija – Tvrtković
CJELOŽIVOTNO UČENJE KAO PROCES I OBAVEZA U MUZIČKOM ODGOJU I OBRAZOVANJU / LIFELONG LEARNING AS A PROCESS AND LIABILITIES IN MUSICAL NURTURE AND EDUCATION

12-13,30 Muzikologija – druga sjednica / Musicology – second session
Moderator / Chair: Lada Duraković

Ivana Tomić Ferić / Vito Balić
POLITIČKE REPERKUSIJE AUSTRIJSKE VLADAVINE NA GLAZBENI ŽIVOT SPLITA / THE POLITICAL REPERCUSSIONS OF THE AUSTRIAN GOVERNANCE IN THE MUSICAL LIFE OF SPLIT

Marina Bazina
MUZIČKI AMATERIZAM U MOSTARU – KONAC 19. I POČETAK 20. STOLJEĆA / MUSICAL AMATEURISM IN MOSTAR – END OF 19TH AND THE BEGINNING OF 20TH CENTURY

Biljana Milanović
MAPIRANJE PERIFERIJE „MUZIČKOG ZAPADA“: BEOGRADSKI KONCERTNI ŽIVOT U GODINAMA PRE PRVOG SVETSKOG RATA / MAPPING THE PERIPHERY OF THE WESTERN MUSICAL WORLD: THE BELGRADE CONCERT LIFE AROUND 1914

Srđan Atanasovski
MUZIČKI ALBUMI SRPSKIH PORODICA I KUĆNO MUZICIRANJE U OSVIT PRVOG SVETSKOG RATA I NAKON NJEGA / SERBIAN FAMILIES’ MUSIC ALBUMS AND HOME MUSIC-MAKING ON THE EVE OF THE GREAT WAR AND BEYOND

Jernej Weiss
„NAPREJ ZASTAVA SLAVE!“ DAVORINA JENKA (1835-1914): IZMEĐU CARSKE HIMNE I PANSLAVENSKOG MARŠA / ‘WITH SLAVA’S BANNER, FORWARD!’ BY DAVORIN JENKO (1835-1914): BETWEEN AN IMPERIAL HYMN AND A PAN-SLAVIC MARCH

12-13,30 Etnomuzikologija – druga sjednica / Ethnomusicology – second session
Moderator / Chair: Jasmina Talam

Vesna Ivkov
SEVDALINKA U IZVOĐAČKOJ PRAKSI HARMONIKAŠA U SRBIJI / SEVDALINKA IN THE PERFORMING PRACTICE OF ACCORDIONISTS IN SERBIA

Danka Lajić Mihajlović
INSTITUCIONALIZACIJA PRAKSE EPSKOG PEVANJA UZ GUSLE U 20. VEKU I NJENE KONSEKVENCE PO MUZIČKU DIMENZIJU PERFORMANSA / THE INSTITUTIONALIZATION OF THE PRACTICE OF SINGING WITH THE GUSLE IN THE TWENTIETH CENTURY AND ITS MUSICAL CONSEQUENCES

Nice Fracile
TARGOT KAO DEO RUMUNSKE FOLKLORNE BAŠTINE / TARGOT AS A PART OF ROMANIAN FOLKLORE HERITAGE

12-13,00 Muzička pedagogija – druga sjednica / Music pedagogy – second session
Moderator / Chair: Naida Hukić

Snježana Dobrota
TEORIJSKI MODELI GLAZBENIH PREFERENCIJA: GLAZBENO-PEDAGOŠKE IMPLIKACIJE / THEORETICAL MODELS OF MUSICAL PREFERENCE: IMPLICATIONS FOR MUSIC PEDAGOGY

Jelena Martinović – Bogojević
METODSKI POSTUPCI U IZRADI UDŽBENIKA ZA POČETNU NASTAVU KLAVIRA / METHODOLOGICAL APPROACHES IN WRITING EXERCISES FOR BASIC PIANO TEACHING

Davorka Radica / Jelica Valjalo Kaporelo
KORALI J. S. BACHA KAO SMJERNICE GRADNJE HORIZONTALNOG I VERTIKALNOG GLAZBENOG MIŠLJENJA U NASTAVI HARMONIJE / J. S. BACH’S CHORALES AS A CONSTRUCTION GUIDELINES OF THE HORIZONTAL AND VERTICAL THINKING IN HARMONY LESSONS

15,30-17,00 Muzikologija – treća sjednica / Musicology – third session
Moderator / Chair: Senka Hodžić

Tijana Popović Mlađenović
POLITIČKI MOTIVISANA TEMATIZACIJA NACIONALNOSTI U DEBISIJEVIM KOMPOZICIJAMA NASTALIM U VREME PRVOG SVETSKOG RATA / THE POLITICALLY MOTIVATED THEMATIZATION OF NATIONALITY IN DEBUSSY’S WARTIME COMPOSITIONS

Alberto Nones
MUZIKA I RAT: SLUČAJ TRENTINSKOG KOMPOZITORA RICCARDA ZANDONAIA, 1914-1944 / MUSIC AND WAR: THE CASE OF TRENTINO COMPOSER RICCARDO ZANDONAI, 1914–1944

Nuša Hauser
SLUČAJ SMAREGLIA – IZ PISAMA OSTAVŠTINE ANTONIA SMAREGLIE / THE SMAREGLIA CASE – FROM THE LETTERS OF THE ESTATE OF ANTONIO SMAREGLIA

Alma Zubović
SKLADATELJSKI PROFIL IVE MAČEKA (1914- 2002) / IVO MAČEK’S PROFILE AS A COMPOSER (1914-2002)

Katarina Mitić
VOJISLAV KOSTIĆ – KOMPOZITOR/REDITELJ/SCENARISTA/KOREOGRAF? (NA PRIMERU FILMA I BALETA KO TO TAMO PEVA) / VOJISLAV KOSTIĆ – COMPOSER/DIRECTOR/WRITER/CHOREOGRAPHER? (THE EXAMPLE OF FILM AND BALLET WHO IS SINGING OVER THERE?)

16-17,30 Etnomuzikologija – treća sjednica / Ethnomusicology – third session
Moderator / Chair: Tamara Karača Beljak

Ali Fuat Aydın
MELODIJSKE I RITMIČKE KARAKTERISTIKE ZEJBEK MUZIKE U MILASU U TURSKOJ / THE MELODIC AND RHYTHMIC CHARACTERISTICS OF ZEYBEK MUSIC IN MILAS, TURKEY

Timkehet Teffera
RITUALI OPSJEDANJA I MUZIKA: SLUČAJ ZAR KULTA U ETIOPIJI / POSSESSION RITUALS AND MUSIC: THE CASE OF THE ZAR CULT IN ETHIOPIA

Lejla Džambazov
DANAŠNJA MUZIČKA PRAKSA KRALJEVE SUTJESKE KAO DIO NARODNIH OBIČAJA / TRADITIONAL MUSIC OF KRALJEVA SUTJESKA AS PART OF CUSTOMS AND PRACTICES

15,30-16,30 Muzička pedagogija – treća sjednica / Music pedagogy – third session
Moderator / Chair: Amra Bosnić

Goran Sučić / Ivana Balić
ZASTUPLJENOST TRADICIJSKE KULTURE U PREDŠKOLSKIM I OPĆEOBRAZOVNIM USTANOVAMA / REPRESENTATION OF TRADITIONAL CULTURE IN PRESCHOOL AND GENERAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS

Vedrana Marković
PRIMJERI IZ CRNOGORSKE MUZIČKE BAŠTINE KAO INSTRUKTIVNI PRIMJERI U NASTAVI SOLFEĐA / EXAMPLES OF MONTENEGRIN MUSICAL HERITAGE AS INSTRUCTIVE EXAMPLES IN TEACHING SOLFEGGIO

Sanja Raljević Jandrić
ULOGA MUZIČKE TRADICIJE ZA UKLJUČIVANJE U DRUŠTVO ROMSKE POPULACIJE / THE ROLE OF MUSIC IN THE SOCIAL INCLUSION OF ROMA POPULATION

17,30-18,30 Muzikologija – četvrta sjednica / Musicology – fourth session
Moderator / Chair: Tijana Popović Mlađenović

Senka Hodžić
OD PARTIZANSKE PROPAGANDE KA SOCREALIZMU: IDEOLOŠKI INSPIRISANA DJELA MIROSLAVA ŠPILERA / FROM PARTISAN PROPAGANDA TO SOCIALIST REALISM: IDEOLOGICALLY INSPIRED WORKS OF MIROSLAV ŠPILER

Ana Petrov
„SRBI UVEK ZABORAVE“: SEĆANJE NA RAT I ODRŽAVANJE KONCERATA U BEOGRADU NAKON RASPADA JUGOSLAVIJE / ‘THE SERBS ALWAYS FORGET’: WAR REMEMBRANCE AND GIVING CONCERTS IN BELGRADE AFTER THE BREAKUP OF YUGOSLAVIA

Esma Sulejmanagić
ISPITIVANJE ULOGE MUZIKOLOGA U RASTUĆOJ FESTIVALSKOJ KULTURI: SARAJEVSKO ISKUSTVO / EXAMINING THE MUSICOLOGIST ROLE IN GROWING FESTIVAL CULTURE: SARAJEVO EXPERIENCE

17-18,15 Teorija muzike – prva sjednica / Theory of music – first session
Moderator / Chair: Refik Hodžić

Naida Hukić
ELEMENTI NEOKLASICISTIČKE HARMONIJE U „OPSESIJI“ MIROSLAVA ŠPILERA / ELEMENTS OF NEOCLASSICAL HARMONY IN MIROSLAV ŠPILER’S ‘OBSESSION’

Gordana Grujić
SPECIFIČNOSTI HRISTIĆEVOG KOMPOZICIONOG STILA U OPELU B-MOL / SPECIFIC CHARACTERISTICS OF HRISTIC’S COMPOSITIONAL STYLE IN ‘OPELO’ B- FLAT MINOR

Amra Bosnić
KONCEPTI OZVUČAVANJA MAKOVIH PJESAMA: „KAMENI SPAVAČ“ I „MODRA RIJEKA“ / CONCEPTS OF MAKING MAK’S SONGS TO SOUND: ‘KAMENI SPAVAČ’ AND ‘MODRA RIJEKA’

 

Subota / Saturday, 25. 10. 2014.

10-11,30 Teorija muzike – druga sjednica / Theory of music – second session
Moderator / Chair: Senad Kazić

Nerma Hodžić Mulabegović
TRANSFER ANTIČKOG NASLIJEĐA U ZAPADNOEVROPSKU MUZIČKU TEORIJU – FORMIRANJE I POREDAK SREDNJOVJEKOVNIH LJESTVICA / TRANSFER OF THE ANCIENT HERITAGE TO THE WESTERN EUROPEAN MUSICAL THEORY – FORMATION AND ORDER OF MEDIEVAL SCALE

Svetlana Stojanović Kutlača
OD MERSENA DO RAMOA: SOCIJALNA INOVACIJA U FRANCUSKOM DRUŠTVU 17. I 18 VEKA I TRANSFORMACIJA POJMA „HARMONIJE“ / FROM MERSENNE TO RAMEAU: SOCIAL INNOVATION AND TRANSFORMATION OF NOTION ‘HARMONY’ IN FRENCH XVII-XVIII CENTURY SOCIETY

Marko S. Milenković
DVOGLASNA INVENCIJA U B-DURU JOHANA SEBASTIJANA BAHA – PRIPREMA ZA FUGU ILI UMETNIČKI ŽANR? / TWO-VOICE INVENTION IN B MAJOR BY JOHANN SEBASTIAN BACH – PREPARATION FOR THE FUGUE OR AN ARTISTIC GENRE?

Valerija Kanački
SIMFONIZAM – IZMEĐU TEORIJE I PRAKSE / SYMPHONISM – BETWEEN THEORY AND PRACTICE

Ana Perunović Ražnatović
FORMALNA KONCEPCIJA POZNIH KVARTETA LUDWIGA VAN BEETHOVENA / FORMAL CONCEPTION OF THE BEETHOVEN’S LATE QUARTETS

10-11,30 Prvi panel / First panel session
MURKOVA ISTRAŽIVANJA IZ AUSTRIJSKE I BOSANSKOHERCEGOVAČKE PERSPEKTIVE / MURKO’S RESEARCH FROM AN AUSTRIAN AND BOSNIAN-HERZEGOVINIAN PERSPECTIVE
Moderator / Chair: Gerda Lechleitner
Učesnici / Panelists: Gerda Lechleitner, Tamara Karača Beljak, Jasmina Talam

12-13.30 Muzička pedagogija – četvrta sjednica / Music pedagogy – fourth session
Moderator / Chair: Valida Akšamija-Tvrtković

Jasmina Bećirović-Karabegović
ZASTUPLJENOST I ZNAČAJ MUZIČKIH AKTIVNOSTI U INTEGRIRANOM POUČAVANJU DJECE PREDŠKOLSKOG UZRASTA / THE REPRESENTATION AND IMPORTANCE OF MUSIC ACTIVITIES IN THE INTEGRATED TEACHING OF PRESCHOOL CHILDREN

Sabina Vidulin
REFORME ODGOJNO-OBRAZOVNOG SUSTAVA U HRVATSKOJ I ODJECI NA GLAZBENU NASTAVU U OSNOVNOJ ŠKOLI / REFORMS OF THE EDUCATIONAL SYSTEM IN CROATIA AND REFLECTIONS ON MUSIC TEACHING IN PRIMARY SCHOOL

Merima Čaušević / Mirsada Zećo
MUZIČKA RADIONICA U FUNKCIJI ESTETSKOG ODGOJA / MUSIC WORKSHOP IN THE FUNCTION OF ESTHETICAL UPBRINGING

Ivana Gojmerac
MUZIKA I POKRET U ŽIVOTU OSOBA SA POSEBNIM POTREBAMA / MUSIC AND MOVEMENT IN LIFE OF PERSONS WITH SPECIAL NEEDS

12-13,30 Drugi panel / Second panel session
TRANSFORMACIJA POPULARNE MUZIKE NAKON RASPADA SOCIJALISTIČKE JUGOSLAVIJE – UVID IZ BOSNE I HERCEGOVINE I SLOVENIJE / THE TRANSFORMATION OF POPULAR MUSIC AFTER THE DISSOLUTION OF SOCIALIST YUGOSLAVIA – INSIGHTS FROM BOSNIA AND HERZEGOVINA AND SLOVENIA
Moderator / Chair: Rajko Muršič
Učesnici / Panelists: Ana Hofman, Rajko Muršič, Amra Toska, Fatima Hadžić

 

PROGRAMME BOOKLET

Muzika u drustvu 2014