Jasmina Talam

Van. prof. dr. Jasmina Talam

 

BIOGRAFIJA

Jasmina Talam je završila studij etnomuzikologije, magistrirala i doktorirala na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu. Zaposlena je na Muzičkoj akademiji kao docentica za oblast Etnomuzikologija i obavlja funkciju šefice Instituta za muzikologiju. Učestvovala je na brojnim domaćim i međunarodnim naučnim skupovima, konferencijama i simpozijima. Objavila niz naučnih i stručnih radova u časopisima i Zbornicima radova. Od 2008. godine održala je niz pozivnih predavanja (za studente Institute of Sacred Music Yale University, University of Boston) i gostujućih predavanja na univerzitetima u Ljubljani, Zagrebu, Novom Sadu i Istanbulu. Od 2014. članica je uredničkog kolegija časopisa Muzika i Journal of Literature and Art Studies (David Publishing Company, New York, USA). Aktivna je članica Muzikološkog društva FBiH i predsjednica ICTM Nacionalnog komiteta za Bosnu i Hercegovinu.

 

Knjiga

Folk Musical Instruments in Bosnia and Herzegovina. Cambridge Scholars Publishing. 2013.

Narodni muzički instrumenti u Bosni i Hercegovini. Univerzitet u Sarajevu. Muzička akademija. 2014.

 

Uredništva

Zbornik radova “Žene nositeljice narodne muzičke prakse u Bosni i Hercegovini. Jasmina Talam, Tamara Karača Beljak, ur. Muzička akademija, Univerzitet u Sarajevu i ICTM Nacionalni komitet BiH. 2015.

Zbornik radova u čast 110-godišnjice rođenja prve bosanskohercegovačke etnokoreologinje Jelene Dopuđe. Jasmina Talam, Tamara Karača Beljak, ur. Muzička akademija u Sarajevu, ICTM Nacionalni komitet BiH. 2014

Maqām: Historical Traces and Present Practice in South European Music Traditions. 8th Symposium of the ICTM Study Group Maqām. Cambridge Scholars Publishing. co-editors. 2014.

Collection of papers 7th International Symposium “Music in Society”. Academy of Music and Musicological Society FB-H. 2010. co-editors

Legat akademika Cvjetka Rihtmana. I dio / [eds. Jasmina Talam, Tamara Karača-Beljak]. katalog. jezik bosanski. Sarajevo: Univerzitet u Sarajevu : Muzička akademija u Sarajevu: Institut za muzikologiju. 2008.

Collection of papers 6th International Symposium “Music in Society”. Academy of Music and Musicological Society FB-H. 2008. editor in chief.

 

Članci u časopisima, zbornicima radova; enciklopedijske jedinice

“Pripovijedanje kroz pjesmu kao dio ženskog muzičkog izraza u Bosni i Hercegovini” Zbornik radova “Žene nositeljice narodne muzičke prakse u Bosni i Hercegovini. Jasmina Talam, Tamara Karača Beljak, ur. Muzička akademija, Univerzitet u Sarajevu i ICTM Nacionalni komitet BiH. 2015:34-49.

“Propitivanje etnomuzikoloških konteksta u Bosni i Hercegovini kroz djelatnost folkloristikinja Mire Fulanović Šošić, Dunje Rihtman-Šotrić, Jasne Spajić i Ankice Petrović”. J. Talam, T. Karača-Beljak.  Zbornik radova u čast 110-godišnjice rođenja prve bosanskohercegovačke etnokoreologinje Jelene Dopuđe. Jasmina Talam, Tamara Karača Beljak, ur. Muzička akademija u Sarajevu, ICTM Nacionalni komitet BiH. 2014:240-249.

“From Traditional to Modern: Ilahy in Bosnia and Hercegovina”. Maqām: Historical Traces and Present Practice in South European Music Traditions. Cambridge Scholars Publishing. Jürgen Elsner, Gisa Jähnichen and Jasmina Talam, eds. Cambridge Scholars Publishing. 2014: 204-212.

Bosnia and Herzegovina: Contemporary performance practice. enters for the SAGE Encyclopedia of Ethnomusicology, oktobar 2014.

Bojan Bujić. enters for Grove Music Online, February 2014.

Branimir Marijić. enters for Grove Music Online, February 2014.

Bosnia and Herzegovina: Traditional music. enters for Grove Music Online, February 2014.

“Traditional Instrumentalists: Experiences in Bosnia and Herzegovina”. 19. meeting ICTM Study Group Folk Musical Instruments. Studia Insturmentorum Musicae Popularis III. New Series. 2013: 339-348.

“Bosna Hersek’teki şehir mȕziǧi geleneǧi: sevdalinka ve saz”. J. Talam, T. Karača-Beljak. Porte akademik. Journal of Music and Dance Studies. 2. Special Issue on Organology. 2012. 85-93.

“Gradska muzička praksa – link između koncepcije i percepcije, između onog što vidimo i onog što znamo”. J. Talam, T. Karača-Beljak. Muzej grada Sarajeva. (in press)

“Examples of an interesting practice: Singing by the pan”. 18. meeting ICTM Study Group Folk Musical Instruments. Studia Insturmentorum Musicae Popularis II. New Series. 2011:251-255.

“Ethnomusicological Research and Fieldwork Methodology – Expirience in Bosnia and Herzegovina”. J. Talam, T. Karača-Beljak. In: Approaches to Music Research: between Practice and Epistemiology. Methodolody of Music Research. Vol. 6. L. Stefanija, N. Schüler, eds. Frankfurt: Peter Lang. 2011:97-102.

Dervečanske/izvorne songs. “European genres” New volume of the Continuum Encyclopedia of Popular Music of the World. Paolo Prato, quest editor. septembar 3013.

“Zaštita nematerijalne kulturne baštine: muzička tradicija Bosne i Hercegovine”. J.Talam, T. Karača Beljak. Muzika 35/36. 2010:64-69.

“Mehterhane and their influence on the Bosnian folk music”. In: Militärmusik zwischen nutzen und missbrauch. Manfred Heidler, ed. Militärmusikdienst der Bundeswhr. Bonn. 2010:9-16.

“Revitalisation of the legacy of Cvjetko Rihtman. Ongoing ethnomusicological research at the Academy of Music in Sarajevo, Bosnia and Herzegovina”. Jasmina Talam, Tamara Karača-Beljak. In:Researching conservatoires enquiry, innovation and the development of artistic practice in higher music education. Pocketbook. Helena Gaunt, ed. Polifonia research working group. AEC Publication 2010: 77.

“Drums in Bosnia and Herzegovina”. 17. meeting ICTM Study Group Folk Musical Instruments. Studia Insturmentorum Musicae Popularis. I. New Series. 2009:279-288.

“Ottoman Influence on Folk Music Tradicion of Bosnia and Herzegovina”. J.Talam i T. Karača-Beljak. Muzikološki zbornik. XLV/1. Ljubljana: Filozofska fakulteta. 2009:117-127.

“Echoes of a forgotten time – BH folk music practice”. J. Talam, T. Karača Beljak. In: Collection of papers 6th International Symposium “Music in Society”. Academy of Music and Musicological Society FB-H. 2008: 184-195.

“Novi izazovi – digitalizacija snimaka iz legata C. Rihtmana: sveska prva”. J. Talam, T. Karača Beljak. Muzika XII/2 (32). 2008:25-28.

“Bosanska bugarija”. In: Narodna umjetnost. 44/2. Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku. 2007:185-205.

“Institute for Musicology of the Academy of Music in Sarajevo”. In: Research of Dance and Music on the Balkans. IMS. 2007: 198-203.

 

Konferencije

“Pripovijedanje kroz pjesmu kao dio ženskog muzičkog izraza u Bosni i Hercegovini” Konferencije “Žene nositeljice narodne muzičke prakse u Bosni i Hercegovini. Muzička akademija, Univerzitet u Sarajevu i ICTM Nacionalni komitet BiH. Sarajevo, 30.01. 2014.

“Storytelling through the song. Tradition of singing with gusle in Bosnia and Herzegovina” Internationale Konferenz “Geschichtete Identitäten. Erzählende Selbst-­‐ und Fremdbestimmungen in (post-)imperialen Kontexten Osteuropas”. Universität Basel. Slavisches Seminar. Basel, 1-4. 10. 2014.

“Tradicionalni instrumenti Hrvata u Bosni i Hercegovini”. Međunarodni znanstveni simpozij Tradicijska kultura Hrvata u Bosni i Hercegovini. Buško jezero, 4-6.07.2014.

“10 godina Instituta za muzikologiju Muzičke akademije u Sarajevu”. Svečani skup povodom obilježavanja značajnih jubileja bosanskohercegovačke muzikologije i etnomuzikologije. ANUBiH. 14.11.2013.

“Uloga Instituta za muzikologiju Muzičke akademije u Sarajevu u zaštiti nematerijalne kulturne baštine”. Dani europskog kulturnog naslijeđa. Goražde 19.09.2013.

“Traditional Instrumentalists: Experiences in Bosnia and Herzegovina”. 19. meeting ICTM Study Group Folk Musical Instruments. Bamberg, 20-23.03.2013.

“Gradska muzička praksa – link između koncepcije i percepcije, između onog što vidimo i onog što znamo”. J. Talam, T. Karača-Beljak. Muzej grada Sarajeva. May 2012.

“Historical sources and ethnomusicological research: Folk Musical Instruments in Bosnia and Herzegovina”. 19th Meeting ICTM Study Group on Historical Sources of Traditional Music, Vienna 6-9.03.2012.

“Examples of an interesting practice: Singing by the pan”. 18. meeting ICTM Study Group Folk Musical Instruments. Stubičke toplice 14-17.04. 2011.

“Path and Aim of Research Project Collection of Records ‘Rihtman’ – Problems – Perspectives – Challenges”. J. Talam, T. Karača-Beljak. International Symposium Instituta za glasbeno narodopisje. Ljubljana. (in press)

“Perception of the Turks and of the East in folk music in the Territories  Bosnia and Herzegovina and Slovenia: Ethnomusicological parallels”. S. Pettan, J. Talam, T. Karača-Beljak. Prezentirano na7. Međunarodom  simpoziju “Muzika u društvu”, Sarajevo 28-30.10.2010.

“Mehterhane and their influence on the Bosnian folk music”. Symposium Militärmusik zwischen nutzen und missbrauch. Bonn. 31.08.-2.09.2010.

“Perception of the Turks in Folk Music in the Territories of Bosnia and Hercegovina and Slovenia: Ethnomusicological Parallels”. S. Pettan, J. Talam, T. Karača-Beljak. Prezentirano na Tretja mednarodna konferenca Oddelka za muzikologijo in Slovenskega muzikološkega društva Glasba in njeni referenčni sistemi. Ljubljana 6-7.05.2010.

Studij etnomuzikologije na Muzičkoj akademiji u Sarajevu u kontekstu primjene Bolonjske reforme”. J. Talam, T. Karača-Beljak. Treći međunarodni naučno-stručni skup Edukacija nastavnika za budućnost. Zenica 23-24.04.2010.

“New Bosnian Ethnomusicology: Perspectives and Challenges”. J. Talam, T. Karača-Beljak. Second meeting ICTM Study group on Music and Dance in Southeastern Europe. Izmir 7-11.04.2010.

“Path and Aim of Research Project Collection of Records ‘Rihtman’ – Problems – Perspectives – Challenges”. J. Talam, T. Karača-Beljak. International Symposium Instituta za glasbeno narodopisje. Ljubljana, 24-29.09.2009.

“Drums in Bosnia and Herzegovina”. 17. meeting ICTM Study Group Folk Musical Instruments. Berlin 31.03. – 4.04. 2009.

“Odjeci zaboravljenog vremena – narodna muzička praksa Bosne Hercegovini”. 6. Međunarodni simpozij “Muzika u društvu”. Sarajevo 28-30.10.2009.

“Ethnomusicological Research and Fieldwork Methodology – Experience in Bosnia and Herzegovina”. J. Talam, T. Karača-Beljak. International Symposium “Approaches to Music Research: between Practice and Epistemiology“. Ljubljana 8-9.05.2008.

 

Organizacinoni odbori i programski komiteti

Obilježavanje značajnih jubileja bosanskohercegovačke muzikologije i etnomuzikologije, Sarajevo, 2013., predsjednica Organizacionog odbora i Programskog komiteteta

8th Meeting of the ICTM Study Group Maqam, Sarajevo, 2012., član Organizacionog odbora i Programskog komiteteta

Sevdalinka – link između koncepcije i percepcije, Sarajevo 2012., član Organizacionog odbora i Programskog komiteteta

Konferencija “Nematerijalno kulturno nasljeđe”, Sarajevo 2010., član Organizacionog odbora

7th International Symposium “Music in Society”, Sarajevo 2008. i član Organizacionog odbora i Programskog komiteteta

 

Recenzije

New Publication within the Series “Sound Documents from the Phonogrammarchiv of the Austrian Academy of Sciences: Seria 11/1: Croatian Recordings 1901-1936 and Seria 12: Judeo-Spanish from the Balkans.

“Nova izdanja u okviru serije ‘Zvučni dokumenti iz Fonogram arhiva’ Austrijske akademije nauka”. Muzika 35/36. 2010: 70-71.

 

Izvještaji

Report of ICTM National Committee of Bosnia and Herzegovina. Chair of National Committee. Bulletin of the ICTM. April, 2013.

Liaison Officer Report: Bosnia and Herzegovina. Bulletin of the ICTM. April, 2012.

“8. konferencija ICTM studijske grupe Makam”. Muzika XVI. (39/40). 2012: 205-206.

“Nacionalni komitet ICTM-a za Bosnu i Hercegovinu”. Muzika XVI. (39/40). 2012: 207.

“Izvještaji sa konferencija Međunarodnog vijeća za tradicionalnu muziku”. Muzika XV/1 (37). 2011:113-114.

“VII Međunarodni simpozij ‘Muzika u društvu’”. Muzika XV/1 (37). 2011: 117-118.

“17. konferencija ICTM studijske grupe Narodni muzički instrumenti”. Muzika XIII/1 (33). 2009: 87-88.

“Bruno Nettl u Sloveniji i Hrvatskoj”. Muzika XI/1(29). 2007:71.

 

Projekti

Bilateralni projekt između Phonogrammearchive, Austrian Academy of Sciences in Vienna i Muzičke akademije u Sarajevu: Murko project – Bosnian records.  Voditelji projekta: dr. Gerda Lechleitner and dr. Jasmina Talam (2014)

Obilježavanje 100-godišnjice rođenja prve bh. etnokoreologinje Jelene Dopuđe. Muzička akademija u Sarajevu. (2014) (voditeljica projekta)

Rodna etnomuzikologija – Žene kao nositeljice narodne muzičke prakse (2014/15)

Bilateralalni project između Filozofskog fakulteta u Ljubljani i Muzičke akademije u Sarajevu: Transformations of popular music after the dissolution of SFR Yugoslavia: On “feedbacks” between Bosnia and Herzegovina and Slovenia. Voditelji projekta: dr. Rajko Muršič i dr. Jasmina Talam (2014/2015)

TEMPUS project: Introducing Interdisciplinarity in Music Studies in the Western Balkans in Line with European Perspective (partners: Serbia, Bosnia and Herzegovina, Austria, Czech Republic, Lithuania, Netherlands, Kosovo, Slovenia and Sweden). Koordinator za Muzičku akademiju u Sarajevu (2011-2014)

Bilateralalni project između Filozofskog fakulteta u Ljubljani i Muzičke akademije u Sarajevu: Perception of the Turks and of the East in folk music in the Territories Bosnia and Herzegovina and Slovenia: Ethnomusicological parallels. Voditelji projekta: dr. Svanibor Pettan and dr. Jasmina Talam (2008/09)

Institut za muzikologiju Muzičke akademije u Sarajevu: Revitalizacija legata akademika Cvjetka Rihtmana, Voditelji : dr. Jasmina Talam and dr. Tamara Karača Beljak (2008-2011)

 

Gostujuća predavanja

Istanbul Teknik Üniversitesi, Department of Musicology, Turska (2013)

Faculty of Art, Novi Sad, Srbija (2010, 2013)

for students and professors from “Tørring Gymnasium” Jylland, Danska (2011)

for students and professors from University of Boston (2009)

Muzička akademija Zagreb, Hrvatska (2009)

Muzička akademija i Filozofski fakultet, University of Ljubljana, Slovenija (od 2007 do 2009, od 2011 do 2014)

za studente i profesore Institute of Sacred Music,  Yale University (May 2008)

 

Prezentacije

Narodna muzička tradicija srednje Bosne. Škola folklora HKUD.Mostar , Juli 2014.

Narodna muzička tradicija u nastavi muzičke/glazbene kulture i vannastavnim aktivnostima, Dubrovnik, 19.01.2014.

Tradicionalna narodna muzika Bosne i Hercegovine: teorijski i medijski pristup. J. Talam, T. Karača Beljak. BHRT. Sarajevo, 15.11.2013.

Narodna muzička tradicija Bosanske Posavine. Škola folklora HKUD. Široki Brijeg, Juli 2013.

Narodna muzička tradicija zapadne Hercegovine. Škola folklora HKUD.Mostar , Juli 2012.

Folk Music Tradition in Bosnia and Herzegovina. J. Talam, T. Karača Beljak. British embassy in Sarajevo. May, 2010.

 

Članstvo

Muzikološko društvo FBIH (od 1998)

International Council for Traditional Music (Liaison Officers za Bosnu i Herzegovinu od 2008 do 2012, predsjednica Nacionalnog komiteta za Bosnu i Herzegovinu od 2012-)

 

Ostalo

Teacher training  u Phonogrammearchive, Austrian Academy of Sciences u Beču (2012)

Edukator za program obuke mlađeg akademskog kadra u okviru TRAIN projekta (Training & Research for Academic Newcomers) na Univerzitetu u Sarajevu za oblast Metodologija istraživanja, naučno pisanje i prezentacija istraživačkih i naučnih rezultata za humanističke nauke (2014)