9. MEĐUNARODNI SIMPOZIJ
“MUZIKA U DRUŠTVU”
Sarajevo, 23–26. oktobar 2014.
“MUZIKA U DRUŠTVU”
ZBORNIK RADOVA
ISSN 2303-5722
Izdavač: Muzikološko društvo FBiH, Muzička akademija u Sarajevu
Sarajevo, 2016.
Urednik:
Fatima Hadžić
Uredništvo:
Valida Tvrtković Akšamija, Refik Hodžić, Amra Toska
SADRŽAJ
UVODNA RIJEČ / 9
UVODNO PREDAVANJE
STOTINU GODINA TIŠINE. NACRT ZA SOCIJALNU HISTORIJU MUZIKE U BOSNI I HERCEGOVINI
Čavlović Ivan / 11
I – “GODINA 1914” – LOKALNO NASLIJEĐE I SVJETSKI KONTEKSTI
“PALE NADE”. FRAGMENTI O MUZIČKOM ŽIVOTU RATNOG SARAJEVA (1914–1918)
Lana Paćuka / 28
TEMATIZACIJA IDENTITETA NACIONALNE KULTURE I DEBUSSYJEVA POZNA DELA NASTALA IZMEĐU 1914. I 1917. GODINE
Tijana Popović Mlađenović / 43
MUZIKA I PRVI SVJETSKI RAT. SLUČAJ RICCARDA ZANDONAIJA
Alberto Nones / 52
“POD DVOGLAVIM ORLOM”. NACIONALNI IDENTITETI U VOJNOJ MUZICI AUSTRO-UGARSKE MONARHIJE
Manfred Heidler / 61
“NAPREJ ZASTAVA SLAVE!” DAVORINA JENKA (1835–1914). IZMEĐU CARSKE HIMNE I PANSLAVENSKOG MARŠA
Jernej Weiss / 79
GLAZBA U OSVIT VELIKOG RATA: PULA 1914.
Lada Duraković / 87
POLITIČKE REPERKUSIJE AUSTRIJSKE VLADAVINE NA GLAZBENI ŽIVOT SPLITA (1797–1918)
Ivana Tomić Ferić / Sara Dodig / 110
MAPIRANJE PERIFERIJE MUZIČKOG ZAPADA. MODERNI KONCERTNI FORMATI U BEOGRADU NA POČETKU 20. VEKA
Biljana Milanović / 127
AKTIVNOSTI VOJNOG ORKESTRA “MUZIKA KRALJEVE GARDE” ZA VREME PRVOG SVETSKOG RATA
Marijana Dujović / 144
MUZIČKO ŠKOLSTVO U SJEVEROZAPADNOJ BOSNI ZA VRIJEME AUSTRO-UGARSKE UPRAVE
Refik Hodžić / 153
UTJECAJ METODIČARA NJEMAČKOG GOVORNOG PODRUČJA POČETKOM 20. STOLJEĆA NA RAZVOJ MUZIČKE TEORIJE I PEDAGOGIJE U BOSNI I HERCEGOVINI (I ŠIRE)
Senad Kazić / 163
II – NOVA ISTRAŽIVANJA
Muzička teorija
TRANSFER ANTIČKOG NASLIJEĐA U ZAPADNOEVROPSKU MUZIČKU TEORIJU. FORMIRANJE I POREDAK SREDNJOVJEKOVNIH LJESTVICA
Nerma Hodžić-Mulabegović / 172
OD MERSENA DO RAMOA. SOCIJALNE INOVACIJE U FRANCUSKOM DRUŠTVU 17. I 18. VEKA I TRANSFORMACIJA POJMA “HARMONIJE”
Svetlana Stojanović Kutlača / 200
DVOGLASNA INVENCIJA U B-DURU JOHANA SEBASTIJANA BAHA. PRIPREMA ZA FUGU ILI UMETNIČKI ŽANR?
Marko S. Milenković / 213
FORMALNA KONCEPCIJA POZNIH GUDAČKIH KVARTETA LUDWIGA VAN BEETHOVENA
Ana Perunović Ražnatović / 224
ELEMENTI NEOKLASICISTIČKE HARMONIJE U “OPSESIJI” MIROSLAVA ŠPILERA
Naida Hukić / 235
SPECIFIČNOSTI HRISTIĆEVIH KOMPOZICIONO-TEHNIČKIH SREDSTAVA U OPELU B-MOL
Gordana Grujić / 247
KONCEPTI OZVUČAVANJA MAKOVIH PJESAMA: KAMENI SPAVAČ I PRELUDIJUM ZA MODRU RIJEKU
Amra Bosnić / 258
TEORIJSKI MODELI GLAZBENIH PREFERENCIJA: GLAZBENOPEDAGOŠKE IMPLIKACIJE
Snježana Dobrota / 269
KORALI J. S. BACHA KAO SMJERNICE GRADNJE HORIZONTALNOG I VERTIKALNOG GLAZBENOG MIŠLJENJA U NASTAVI HARMONIJE
Davorka Radica / Jelica Valjalo Kaporelo / 282
Muzička pedagogija
CJELOŽIVOTNO UČENJE KAO PROCES I OBAVEZA U MUZIČKOM ODGOJU I OBRAZOVANJU
Valida Tvrtković Akšamija / 298
REFORME ODGOJNO-OBRAZOVNOGA SUSTAVA U HRVATSKOJ I ODJECI NA GLAZBENU NASTAVU U OSNOVNOJ ŠKOLI
Sabina Vidulin / 312
PEDAGOŠKE KOMPETENCIJE U VISOKOŠKOLSKIM KURIKULIMA ZA NASTAVNIKE PJEVANJA U KOMPARATIVNOJ PERSPEKTIVI
Marijo Krnić / 326
ZASTUPLJENOST TRADICIJSKE KULTURE U PREDŠKOLSKIM I OPĆEOBRAZOVNIM USTANOVAMA
Goran Sučić / Ivana Gogić / 343
METODSKI POSTUPCI PRILIKOM IZRADE NOVE METODE ZA POČETNU NASTAVU KLAVIRA
Jelena Martinović-Bogojević / 356
Etnomuzikologija
SEVDALINKA U IZVOĐAČKOJ PRAKSI HARMONIKAŠA U SRBIJI
Vesna Ivkov / 366
INSTITUCIONALIZACIJA GUSLARSKE PRAKSE I TRADICIJA EPSKOG PEVANJA UZ GUSLE: JUGOSLOVENSKI I POSTJUGOSLOVENSKI KONTEKST
Danka Lajić Mihajlović / 375
TARAGOT KAO DEO RUMUNSKE FOLKLORNE BAŠTINE
Nice Fracile / 392
YAGÄRUN SÄRDO BAGÄRU BÄRE. ZAPOSJEDNUTOST DUHOM ZAR MEĐU AMHARIMA I ULOGA MUZIKE
Timkehet Teffera / 404
Muzikologija
SKLADATELJSKI PROFIL IVE MAČEKA (1914– 2002)
Alma Zubović / 431
OD PARTIZANSKE PROPAGANDE KA SOCREALIZMU: IDEOLOŠKI INSPIRISANA DJELA MIROSLAVA ŠPILERA
Senka Hodžić / 445
VOJISLAV KOSTIĆ – KOMPOZITOR/REDITELJ/SCENARISTA/KOREOGRAF. ANALIZA OSTVARENJA KO TO TAMO PEVA U FILMSKOJ I BALETSKOJ VERZIJI
Katarina Mitić / 467
ISPITIVANJE ULOGE MUZIKOLOGA U RASTUĆOJ FESTIVALSKOJ KULTURI: SARAJEVSKO ISKUSTVO
Esma Sulejmanagić / 479
TRANSFORMACIJE POPULARNE MUZIKE NAKON RASPADA SOCIJALISTIČKE JUGOSLAVIJE. BOSANSKOHERCEGOVAČKA “POSTDEJTONSKA” ALTERNATIVNA MUZIČKA SCENA
Amra Toska / Fatima Hadžić / 488
III – PANEL “MURKOVA ISTRAŽIVANJA IZ AUSTRIJSKE I BOSANSKOHERCEGOVAČKE PERSPEKTIVE”
KAKO PRAVITI “VRIJEDNE” SNIMKE NA TERENU – MATIJA MURKO I BEČKI PHONOGRAMMARCHIV
Gerda Lechleitner / 499
MATIJA MURKO I NJEGOVA ISTRAŽIVANJA U BOSNI I HERCEGOVINI
Jasmina Talam / Tamara Karača Beljak / 505
AUTORI / 519