news 2_vijest 2

8. Internacionalni simpozij ‘’Muzika u društvu’’

Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine i Muzička akademija u Sarajevu je organizirala 8. Internacionalni simpozij ‘’Muzika u društvu’’, od 8.-11. novembra 2012. godine. Kao i proteklih godina, sesije su bile raspoređene prema oblastima: Muzikologija, Etnomuzikologija i Muzička pedagogija. Jezici simpozija bili su engleski, bosanski, hrvatski i srpski.

 

Teme su bile sljedeće:

1. Muzikologija

Muzika u društvu: Aspekti istraživanja muzike malih naroda

2. Etnomuzikologija

Muzika u društvu: Etnomuziloški pristup

3. Muzička pedagogija

Kreativni tranfer u savremenom muzičkom obrazovanju

 

Novo izdanje Časopisa za muzičku kulturu “Muzika”

Sa zadovoljstvom predstavljamo novo izdanje Časopisa za muzičku kulturu “Muzika” koje je priredila glavna i odgovorna urednica dr. Fatima Hadžić. Uredništvo se zahvaljuje svima koji su dali doprinos u realizaciji broja I/2021. Autori tekstova su: Stanislav Tuksar, Sara Ries, Alma Trtovac Dedeić, Danijela Zdravić Mihailović, Marko Milenković, Ozrenka Bjelobrk Babić, Lana Šehović Paćuka, Fatima Hadžić i Ivan Čavlović. Za vizuelni identitet zaslužan je grafički dizajner Adnan Suljkanović.

Časopis za muzičku kulturu “Muzika” je internacionalni muzikološki časopis, jedini takve vrste u Bosni i Hercegovini, koji od 1997. godine kontinuirano izlazi u izdanju Muzikološkog društva FBiH i Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Indeksiran je u: Répertoire International de Littérature Musicale (RILM); The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS); EBSCO Information Services; CEEOL (Central and East European Open Library).

Aktuelni broj dostupan je na sljedećem linku

 

 

Naslovnica-Muzika-1-2021

Od sada online: ZBORNIK.MAS.UNSA.BA

Dragi autori i čitatelji,

Sa zadovoljstvom vas obavještavamo da je OJS online platforma našeg 23-godine mladog Zbornika radova “Muzika u društvu” sada u funkciji na adresi zbornik.mas.unsa.ba!

 

Prva publikacija na platformi je naše posljednje izdanje:               

11. Zbornik radova “Muzika u društvu”

Muzika-Nacija-Identitet

Urednice dr. Amra Bosnić, dr. Nerma Hodžić-Mulabegović, dr. Naida Kuljuh

 

Izdavači:

Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu

Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine,

Sarajevo 2020.

 

ISSN: 2303-5722 (Print)

ISSN: 2744-1261 (Online)

ISBN 978-9958-689-27-7 (Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu)
ISBN 978-9926-8541-0-2 (Muzikološko društvo Federacije BiH)
COBISS.BH-ID 41947398

 

Indeksirano u:

RILM Répertoire International de Littérature Musicale

EBSCO Music Index with Full Text

 

Na platformi možete pronaći i tekstove 10. broja, dok će prethodna izdanja biti dostupna u online formi u predstojećim mjesecima.

Podsjećamo vas i da će Poziv za radove za 12. Izdanje Zbornika radova “Muzika u društvu” biti objavljen u toku ove sedmice.

Pozivamo Vas da i dalje pratite publikacije Muzikološkog društva FBiH i Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu!

 

Uredništvo

Collection of Papers “Music in Society”

Zbornik radova “Muzika u društvu

image001

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine

Musicological Society of the Federation of Bosnia and Herzegovina

Josipa Stadlera 1/II

71000 Sarajevo

E. info@muzikolosko-drustvo.ba

T. +387 33 200 299

M. +387 62 971 174

 

Održana komemoracija za Ivana Čavlovića (1949-2021): od Profesora se oprostili bliski prijatelji i saradnici

U četvrtak, 20. maja 2021. godine, u Narodnom pozorištu u Sarajevu održana je komemoracija za uvaženog profesora i bivšeg dekana Muzičke akademije, emeritusa Univerziteta u Sarajevu, dr. Ivana Čavlovića koji nas je iznenadno napustio 14. maja. Ovom skupu prisustvovala je porodica, najbliži prijatelji, saradnici i kolege sa Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu.

Komemorativni skup, koji je moderirala muzikologinja dr. Lana Paćuka, počeo je izvedbom Čavlovićeve Elegije III u interpretaciji violončelistice dr. Belme Alić, nakon čega se prisutnima obratio dekan Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu, mr. Ališer Sijarić koji se osvrnuo se na neizmjeran doprinos Ivana Čavlovića u cjelokupnom diskursu o muzici. Podsjetio je da se profesor Čavlović može smatrati utemeljiteljem bosanskohercegovačke historije muzike kojoj je pristupao na sistematičan način, mapirajući periode i ključne događaje kao putokaze. Ukazao je i na njegov dijapazon naučnog sagledavanja onoga što je muzika po sebi i u svom društveno-historijskom kontekstu, te na značaj opusa Ivana Čavlovića koji obuhvata devet knjiga te preko 200 naučnih i stručnih radova, monografskih brošura i publicističkih priloga. Profesor Čavlović će ostati upamćen i po svom kompozitorskom radu, te kao jedan od osnivača Muzikološkog društva FBiH, Časopisa za muzičku kulturu Muzika, Međunarodnog simpozija Muzika u društvu, Instituta za muzikologiju, Centra za muzičku edukaciju, te kao utemeljitelj festivala Majske muzičke svečanosti i Sarajevo Chamber Music Festivala u organizaciji Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu i Manhattan String Quarteta iz New Yorka.

O vrijednostima koje je emeritus Čavlović svojim otvorenim duhom za progresivno utkao u razvoj bosanskohercegovačke nauke o muzici, govorio je prorektor za nauku Univerziteta u Sarajevu, dr. Mirza Dautbašić, prisjetivši se Profesora kao beskompromisnog borca za status umjetnika i umjetnosti, ali i borca za dobrobit bosanskohercegovačkog društva uopšte, posebno u godinama opsade u kojima je bio pripadnik Armije BiH.

Bliske saradnice Ivana Čavlovića, njegove asistentice, danas profesorice na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, dr. Amila Ramović, dr. Fatima Hadžić, i dr. Amra Bosnić, vrlo emotivno su se oprostile od svog mentora, prisjetivši se njegovog  plemenitog i širokog duha, eruditskog znanja, predanog i vizionarskog pristupa radu. Profesora Čavlovića će pamtiti i po njegovoj jednostavnosti i neposrednosti, te kao uzora, zaštitnika i savjetnika koji je, kao istinski zaljubljenik u muziku, do kraja bio posvećen opštem dobru.

Od profesora Čavlovića oprostili su se brojni saradnici iz regije i svijeta. Telegrame saučešća njegovoj porodici i kolegama uputili dr. Rineke Smilde (Hanze Univerzitet Groningen), dr. Cihat Aşkin (Turski državni konzervatorij), mr. Zoran Krajišnik (Akademija umetnosti Univerziteta u Novom Sadu), dr. Dubravka Jovičić (Fakultet muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu), dr. Dimitrije Golemović (Fakultet muzičke umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu), mr. Dalibor Cikojević (Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu), mr. Bojan Martinović (Muzička akademija Univerziteta Crne Gore), dr. Dražen Košmerl (Muzička akademija u Puli). Chris Finckel, član Manhattan String Quarteta koji je s Ivanom Čavlovićem bio umjetnički direktor Sarajevo Chamber Music Festivala, istakao je da mu je bila čast poznavati Profesora zbog njegovog predanog rada i snažnog uvjerenja u neophodnost muzike u društvu u kojem ljudi imaju međusobno saosjećanje.

Počast profesoru Čavloviću odala i je pijanistica mr. Azra Medić, izvedbom drugog stava iz Velike patetične sonate Ludwiga van Beethovena, „demokrate među kompozitorima,“ čiji je opus Ivan Čavlović opčinjeno izučavao. Iako se iz završne misli jednog od njegovih posljednjih tekstova  o Beethovenovoj Devetoj simfoniji, koju je s prisutnim podijelila dr. Fatima Hadžić, iščitava prihvatanje neminovne prolaznosti, Profesor će svojim bogatim naslijeđem prkositi konačnosti i nakon svog odlaska: „Bolest je neupitna, kao što je neupitno opredjeljenje ka Beethovenovoj Devetoj kao simboličkom fenomenu otpora prema smrti. Smrt je u svakom slučaju konačna no Deveta je beskonačna i u tome vidim vlastito opredjeljenje ka vanvremenosti i vanprostornosti objektivnog svijeta. Beethovenova Deveta je moja objekcija mene samoga?!“

Profesor Ivan Čavlović ostat će upamćen po svom eruditskom znanju, posvećenosti i neumornom radu, ali i podršci koju je kolegama s Muzičke akademije pružao do kraja. A kako je zaključio dekan MAS Ališer Sijarić, mogli bismo zamisliti da se Ivan Čavlović sada vratio tamo odakle je nekada, kao posjetilac došao, u Gutenbergovu galaksiju, metaforu svijeta-biblioteke, gdje samo zapisano ostaje, a  nezapisano sapire rijeka vremena. „Tamo je sebi za života obezbijedio sazvježđe koje će nositi njegovo ime.“

Posljednji ispraćaj i polaganje urne profesora Ivana Čavlovića obavit će se u utorak, 25. maja 2021. godine u 12.15 sati na gradskom groblju Bare iz ateističke kapele.

 

Foto: Vanja Čerimagić

1 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic 2 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic 3 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic 4 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic 5 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic 6 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic 7 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic 8 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic 9 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic 10 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic 11 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic 12 In memoriam Ivan Cavlovic, by V Cerimagic

Komemorativni skup: In Memoriam Ivan Čavlović (1949-2021)

Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu obavještava osoblje, studente, saradnike i javnost da će se komemoracija za Prof. Ivana Čavlovića održati u četvrtak, 20.05.2021, u 12 sati u Narodnom pozorištu u Sarajevu.

Prema važećim epidemiološkim mjerama, ograničenje broja publike u Narodnom pozorištu je 70, te će se mjesta popunjavati po redoslijedu dolaska. Ulaz će biti otvoren za publiku od 11.30.

Molimo vas da imate u vidu da će komemoracija biti u zatvorenom prostoru i da je i dalje obavezno stalno i propisno nošenje maske i držanje distance od 2 m.

 

Dekanat MAS UNSA

 

Ivan Čavlović photo

In memoriam: Ivan Čavlović (Kruhari, 20. 8. 1949 – Sarajevo, 14. 5. 2021)

Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu i Muzikološko društvo FBiH obavještavaju kolege, prijatelje i širu javnost da je dana 14. 5. 2021. godine u Sarajevu u 72. godini preminuo emeritus Univerziteta u Sarajevu, muzikolog, muzički teoretičar, muzički publicista, aktivan i kao kompozitor, naš uvaženi profesor i bivši dekan Muzičke akademije dr. Ivan Čavlović.

Ivan Čavlović je rođen 20. 8. 1949. u Kruharima, Sanski Most. Prve poduke iz oblasti muzičke teorije i sviranja na crkvenom harmoniju imao je od oca Ante i fra Alojzija Atlije, a zatim od školskih nastavnika muzike Sergeja Beljajeva i Stjepana Matanovića. Tokom osnovnoškolskog i gimnazijskog školovanja aktivno je učestvovao u radu zabavnog orkestra KUD-a Grmeč gdje je svirao trubu i kontrabas, a u VIS-ima Boemi iz Sanskog Mosta i Procol ferrum iz Prijedora svirao je bas gitaru. Diplomirao je muziku na Pedagoškoj akademiji u Puli (1972), a zatim i na Muzičkoj akademiji u Sarajevu (1977) na Odsjeku za muzičku teoriju i pedagogiju. Završio je i dvogodišnji studij klavira (1979) u klasi prof. Matusje Blum. Dobitnik je Zlatne značke Hasan Brkić Univerziteta u Sarajevu. Postdiplomski studij je završio na Muzičkoj akademiji u Sarajevu (1983), odbranivši magistarski rad Sonatnost u djelima J. S. Bacha i primjena njenih principa u klavirskim sonatama D. G. Scarlattija (mentorica: red. prof. mr. Nada Ludvig-Pečar). Stepen doktora muzičkih nauka je stekao takođe na Muzičkoj akademiji u Sarajevu (1991) odbranom doktorske disertacije Kompoziciono-tehničke i stilske karakteristike stvaralačkog opusa Vlade S. Miloševića (mentor: red. prof. dr. Nikša Gligo).

Radio je kao nastavnik muzičkog odgoja u Osnovnoj školi u Starom Majdanu kod Sanskog Mosta (1972–1973), te kao nastavnik gitare u Osnovnoj muzičkoj školi u Vogošći (1976–1978). Od 1978. radi na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, kada je izabran za asistenta-pripravnika na predmetima Analiza muzičkih oblika i Analiza polifonih oblika (mentori prof. Vojin Komadina i prof. Nada Ludvig-Pečar). Od tada do 2010. prolazi sva akademska zvanja do redovnog profesora. Od 2004. do 2016. vodio je nastavu iz predmeta Muzika na Akademiji scenskih umjetnosti. Bio je dekan Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu od 2007. do 2016, kada odlazi u mirovinu. Godine 2016. izabran je za profesora emeritusa, kao i za člana Savjeta za nauku i umjetnost Univerziteta u Sarajevu.

Od 28. 5. 1992. do 21. 9. 1995. bio je pripadnik Armije Republike Bosne i Hercegovine. Vrijeme između odlazaka na prvu liniju fronta na sarajevskoj Dobrinji, u ovom bi periodu redovno posvećivao studentima. Zajedno s dekanom Farukom Sijarićem i nekolicinom drugih nastavnika uspio je održati kontinuitet nastavnog procesa na Muzičkoj akademiji u ospjednutom Sarajevu.

Jedan je od osnivača Muzikološkog društva FBiH (1997) i pokretač Časopisa za muzičku kulturu Muzika (1997), čiji je glavni i odgovorni urednik bio od 1997. do 2007. Od 1998. godine zajedno sa saradnicima pokreće bijenalni Međunarodni simpozij Muzika u društvu. Od kraja 70-tih i tokom 80-tih godina prošlog stoljeća bio je aktivan u radu Udruženja kompozitora BiH. Od 1985. do 1989. bio je nositelj projekta Kompozitori Bosne i Hercegovine: Obrada podataka pri SOKOJ-u. S prof. dr. Ankicom Petrović 1990/91. za ANUBiH izradio je projekt Fundamentalna istraživanja za historiju muzike u BiH (FIHM BiH 2010), koji je 1997. preuzelo Muzikološko društvo, a od 2004. Institut za muzikologiju Muzičke akademije u Sarajevu. Takođe je pokrenuo i projekt Leksikon muzičara u BiH (1999) i bio glavni i odgovorni urednik objavljenog Abecedarija Leksikona (2010). Jedan je od osnivača Instituta za muzikologiju (2004) i Centra za muzičku edukaciju (2014) Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Inicijator je pokretanja doktorskog studija u oblasti muzičke umjetnosti na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu, prvog doktorskog studija u oblasti umjetnosti u Bosni i Hercegovini (2010).

Godine 2008. pokrenuo je festival Majske muzičke svečanosti Muzičke akademije u Sarajevu, a 2011. bio je jedan od inicijatora Sarajevo Chamber Music Festivala u organizaciji Muzičke akademije u Sarajevu i Manhattan String Quarteta iz New Yorka.

Napisao je preko 200 naučnih i stručnih radova, monografskih brošura i publicističkih priloga. Za muzikologiju Bosne i Hercegovine od posebnog je značaja njegovih devet knjiga: Muzički oblici (1998), Vlado Milošević – kompozitor (2001), Historija muzike u Bosni i Hercegovini (2011), Uvod u muzikologiju i metodologija naučno-istraživačkog rada (2004, 2012), Muzički oblici i stilovi. Analiza muzičkog djela (2014), Eseji o muzici. Nacrt za socijalnu historiju muzike u Bosni i Hercegovini (2015), Muzički portreti. Izvori i sjećanja (2017), Nauka o muzici u Bosni i Hercegovini (2019). Za doprinos muzikologiji i muzičkoj publicistici dobio je nagradu Vlado Milošević AMUS-a (2017).

Od 1979. aktivan je i kao kompozitor. U njegovom opusu posebno je vrijedna saradnja s rediteljem Gojkom Bijelcem, iz koje su proizašle, između ostalog, predstava La Strada (1999) i opera atrakcijâ Srebreničanke (2004). Od 2016. godine svoja djela za solo instrumente, manje i veće kamerne sastave, te gudački orkestar redovno je predstavljao kroz koncertna izvođenja.

Termin održavanja komemorativnog skupa za prof. Ivana Čavlovića bit će naknadno objavljen.

 

Ivan Čavlović photo

Novo izdanje Časopisa za muzičku kulturu Muzika!

Sa zadovoljstvom predstavljamo novo izdanje Časopisa za muzičku kulturu Muzika koji je priredila glavna i odgovorna urednica dr. Fatima Hadžić. Autori tekstova u broju II/2020 su: Amra Bosnić, Vjera Katalinić, Gordana Grujić, Harun Zulić, Jasmina Talam, Senad Kazić, Emina Vrpčić, Nerma Hodžić-Mulabegović, Naida Hukić i Ivan Čavlović. Za vizuelni identitet zaslužan je grafički dizajner Adnan Suljkanović.

Muzika je internacionalni muzikološki časopis, jedini takve vrste u Bosni i Hercegovini, koji od 1997. godine kontinuirano izlazi u izdanju Muzikološkog društva FBiH i Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Indeksiran je u: Répertoire International de Littérature Musicale (RILM); The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS); EBSCO Information Services; CEEOL (Central and East European Open Library).

Aktuelni broj dostupan je na sljedećem LINKU 

 

Muzika

Knjiga “Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva” dr. Lane Paćuka dobitnica je priznanja Pauline Alderman Awards

Muzikološko društvo FBiH sa zadovoljstvom obavještava javnost da je The International Alliance for Women in Music (Međunarodno udruženje žena u muzici) sa sjedištem u Sjedinjenim Američkim Državama, objavilo dobitnike priznanja The Pauline Alderman Awards za 2020. godinu u oblasti istraživanja koja se bave doprinosom i značajem žena u muzičkoj umjetnosti.

Knjizi Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva (izdavač: Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu, 2019, dizajn: Sandro Drinovac) prof. dr. Lane Paćuka, nominovanoj ispred Muzikološkog društva FBiH, dodijeljena je titula “highly commended” (djelo kome se poklanja posebna pažnja i priznanje) uz dvije publikacije iza kojih stoji prestižna i svjetski renomirana izdavačka kuća Oxford University Press. Inače, The Pauline Alderman nagrada, ustanovljena 1985. godine od strane International Congress on Women in Music, priznanje je kojim se želi odati počast jednoj od prvih muzikologinja u svijetu – dr. Pauline Alderman (1893–1983).

Lana Paćuka ubraja se u red mlađe generacije bosanskohercegovačkih muzikologa i muzičkih pisaca. Od 2014–2019. bila je glavna i odgovorna urednicu Časopisa za muzičku kulturu Muzika, jedinog indeksiranog muzikološkog časopisa u BiH. Trenutno je uposlena kao profesorica i šefica Odsjeka za muzikologiju i etnomuzikologiju Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Naučne radove izlagala je na simpozijima u organizaciji Muzikološkog društva FBiH, IMS-a i ICTM-a, i to u BiH, Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji, Austriji, Mađarskoj i Češkoj. Tokom 2019. godine bila je dijelom ekspertnog tima za upis sevdalinke na UNESCO-vu Reprezentativnu listu nematerijalne kulturne baštine čovječanstva.

Lana Paćuka iza sebe ima preko 25 objavljenih naučnoistraživačkih radova, dok knjiga Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva, za koju je i dobila priznanje, predstavlja prvu i jedinu muzikološku monografiju u zemlji i regionu koja se bavi pitanjem roda te značajem žena u muzici.

Knjiga Ženski identiteti u muzičkom životu austrougarskog Sarajeva dostupna je u distribuciji knjižare Buybook.

 

Zenski identiteti, naslovnica, Sandro Drinovac

Objavljeno novo izdanje Časopisa za muzičku kulturu Muzika

Sa zadovoljstvom predstavljamo novo izdanje Časopisa za muzičku kulturu Muzika koje je priredila glavna i odgovorna urednica dr. Fatima Hadžić. Uredništvo se zahvaljuje svima koji su dali doprinos u realizaciji broja I/2020. Autori tekstova su: Amila Ramović, Mirsada Zećo, Lejla Silajdžić, Snježana Đukić-Čamur, Milan Milojković, Tamara Karača Beljak, Jasmina Talam i Ivan Čavlović. Za vizuelni identitet zaslužan je grafički dizajner Adnan Suljkanović.

Muzika je internacionalni muzikološki časopis, jedini takve vrste u Bosni i Hercegovini, koji od 1997. godine kontinuirano izlazi u izdanju Muzikološkog društva FBiH i Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu. Indeksiran je u: Répertoire International de Littérature Musicale (RILM); The European Reference Index for the Humanities and the Social Sciences (ERIH PLUS); EBSCO Information Services; CEEOL (Central and East European Open Library).

Aktuelni broj dostupan je na sljedećem LINKU

 

Muzika-2020_1-korice

 

POZIV ZA RADOVE: Časopis za muzičku kulturu MUZIKA

Redakcija Časopisa za muzičku kulturu Muzika poziva autore da daju svoj doprinos časopisu originalnim naučnim i stručnim radovima.

Prijave na mail Uredništva: muzika@muzikolosko-drustvo.ba slati najkasnije do 15. marta 2021. godine

Sve potrebne informacije o prijavi i tehničkoj pripremi teksta vidjeti na: http://muzika.mas.unsa.ba/bs/tehnicko-uputstvo-autorima-za-izradu-teksta/ .

 

Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu

Muzikološko društvo FBiH

ISSN: 1512-5297 (print)

ISSN: 2490-2489 (online)

 

Muzika-2019_2 (dragged)